Friday, September 15, 2006

3 haftalık Kayseri macerası da cuma günü bitti. Antep kadar olmasa da Kayseri de güzel bir şehir, Ankara'nın küçüğünü düşünün öyle bi şehir işte :) Mantısı pastırması ünlü ben de yedim bolca, ama maalesef ne mantıyı ne de pastırmayı iyi yapan bi yer bulamadık. Buna rağmen hayatımda yediğim en güzel İskender kabaplardan birini yedim Elmacıoğlu Lokantası'nda. Yolunuz düşerse tavsiye ederim mutlaka gitmeniz gereken yerlerden bi tanesi. Bunun dışında yukarıda bahsettiğim yöresel yemekleri yapan bir yer arıyorsanız Kaşık-la yı öneririm ama dediğim gibi sizi öyle zevkten mest edecek bi tat beklemeyin. Yandaki resimde iki geçen cumartesi gittiğimiz küçük Kapadokya turundan bir resim var. Avanos'ta çömlek atölyelerinden birinde çekildi....


Yanda ise Avanostaki Saç Sergisi'nden bir fotoğraf var. Gözlerime inanamadım gerçekten, kocaman bir oda düşünün duvarlara asılı olan saçlardan duvar rengi görünmüyor. Her milletten insan saçından bir tutam kesip bir kağıda ismi ve adresi ile beraber asmış. Gerçekten hayret vericiydi..









Evet burası da Göreme açıkhava müzesi, ilk hristiyanların yerleştiği yerler buralar. Tamam ülkemizin kültürel mirası korumak yatırım yapmak para kazanmak lazım ama biraz da mantıklı olmak lazım garip uygulama yapmışlar girişte: Giriş 10 YTL, bununla beraber içeride Kara Kilise var. Tam giricem görevli durdurdu, " Ücret 5 milyon dedi" kulaklarıma inanamadım. Kapıda verdiğimiz 10 ne oluo dedim. Burası özel burdan da 5 alıyoruz dedi. Resmen şok oldum :)





Ortahisar Kalesi

Yandaki resimde de ortahisar kalesinden bir resim var. Ben sanatsal çalışayım dedim olmadı :)











Burada da yine Ortahisardaki Kızılçukur vadisinden bir görüntü var













Tanıştırayım....
Kiremitte pastırmalı yumurta











Ve Kayseri'den yerel bir tat:

Nevzine

Antep'in baklavasının eline su dökemez ama idare ettik işte ne yapalım :)

2 comments:

Selin said...

Aslında şu "Adım Adım Anadolu" programını yapmaya talip mi olsan:)
Ya da "Anadolu Gurmesi" adında yeni bir program:)??

dodo said...

Galiba sonum öyle olucak selincim, TRT den teklifler almaya başladım bile...