Sunday, July 20, 2008


İşim gereği güzelim anadolumun baya bi memleketini gördüm. En küçük esnaf lokantasında taze fasulye, en kral kebapçı da altı ezmeli kebap da yedim ayıptır söylemesi. Daha önce adını bile duymadığım değişik yemekler tattım, birbiriyle hiç gitmeyecek diye düşündüğüm lezzetlerin ne de güzel anlaştıklarına şahit oldum. Eminin gördüklerim görebileceklerimin yanında koca bir hiçtir ama yine de ilk defa bir pidecinin menüsünde "soğansız pide"ye rastladım. Yahu tamam mantıkta da kullanılır, bir şeyi anlatmanın bir yolu da onun ne olmadığını tanımlamaktır.

Ama bu kadarı da olmaz yani; "n-1": her şey olabilir ama soğan asla.......
Posted by Picasa

5 comments:

Wuthering said...

hahahah :) iyi yakalamissin :))

dodo said...

aman efendim bu aralar canı sıkkın olan sizi bir nebze güldürebildiysek ne mutlu bize
:)

Wuthering said...

:) ya sorma bir geldiler pir geldiler ama elbet gidecekler :))

hmm biraz daha canli ve heyecanli olayim o zaman :)

Selin said...

:)))

Soğansız pideye analitik yaklaşım..
Bu "n-1" olayı tam seni anlatmış..

Sevgiler

dodo said...

soğansız pide olayının aslını öğrendim: Burda kıymalı pideyi daha fazla et konulsun ve et tadı ağır bassın diye soğan koymayarak bir bakıma müşterilere iyilik yapılıyor. Bu soğansız olarak tabir edilen pideler de tabi ki normal kıymalılara göre daha pahallı oluyur.

Bu "n-1" olayı nasıl beni anlatmış onu anlamadım ben :)
Bu arada seni hayal kırıklığına uğratmak istemem ama osırada yanımda olan ve mühendis olan bir arkadaşımın tanımıydı bu. Ben de çok beğenip kendisinin bilgisi dışında kullandım. Çok mu ayıp olmuştur :)