Tuesday, October 10, 2006

Köfte Bursa'da yenir

Aslında et ürünlerine hayran olduğum söylenemez, hatta Gaziantep'te 2,5 ay kalana kadar kebapla çok da aram yoktu diyebilirim kolaylıkla, ama eskiden beri köfteyi özellikle inegöl köftesini çok severim. Ankara'da çoğunlukla Cambo'da gideriyorum bu ihtiyacımı, ama inegöl köftenin evine yani Bursa'ya gelince resmen bayram etti midem. Bu şehirde yediğim en güzel iki köfteyi "Çiçek Izgara" ve "Köfteci Kemal"de yedim. Çiçek ızgara zaten oldukça ünlü, Hürriyet'in yaptığı en iyi 10'lar da en iyi köfteci seçilmiş, şanına layık bir lezzet sunuyor misafirlerine. Özellikle sütlü kadayıfı tek kelimeyle şahane. Buna rağmen mekanın şirinliği ve köfte dışındaki diğer etkenleri de hesaba katınca Köfteci Kemal tek geçilecek duruma geliyor. Nedir bu yan faktörler: Harika bir piyaz; domatesleri ve biberleri olabildiğince büyük doğranmış, biberlerin acısı tam kıvamıında; çoban salata; biber salçası, ki gerçekten leziz, ekmeğe sürüp yenecek kıvamda ve yoğurt.....

Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, Kapalı çarşının ve Ulu caminin hemen altında.... böyle olmaz derseniz alın size açık adres: Fevzi Çakmak Caddesi, Nane Sokak No: 4 Santral Garaj BURSA

Arka bahçesini şiddetle tavsiye ediyorum

5 comments:

dodo said...

Gel tabi beklerim, gelmeyeceksen söyle ben gelicem istanbula :)

Selin said...

gel gel.. ben gelemem herhalde

dodo said...

Benim de çalışmam lazım gelemem heralde :)

Herbert said...

Köfteci Kemal deki anılarım geldi aklıma. Tatlı yer misin Kemal paşa :)

dodo said...

Mükellef bir ziyafet
Tam bir şölen